Sunday, 16 January 2011

Fame



Θα αγοράζατε ποτέ την κολώνια που λάνσαρε η Τατιάνα Στεφανίδου με όνομα ''Αξίζει να το μυριστείς΄΄ ή την σειρά περιποιήσης προσώπου της Ελένης Μενεγάκη ΄΄Beaute με την Ελένη΄΄?΄Ή την σειρά σαμπουάν του Τρύφωνα Σαμαρά, εμπνευσμένη απο τις διάφορες μούσες του? (Έτσι πώς εξελίσσεται το παπαρατσικό/σελέμπριτι στην Ελλάδα, είμαι σίγουρη πώς θα το δούμε. Αν και το τρίτο φαίνεται πιο βατό.)

Αφορμή για αυτή την ερώτηση στάθηκε ένα ποστ στο οποίο έπεσα τυχαία και το βρίσκω καταπληκτικό και πολύ ενδιαφέρον εδώ. Μιλάει για τις μάρκες προιόντων ομορφιάς που έχουν λανσάρει επώνυμοι, αναφέροντας χαρακτηριστικά τα παραδείγματα των Ντέιβιντ και Βικτώρια Μπέκαμ, της πρὠην συζύγου του Ρόνι Γουντ (των Ρόλλινγκ Στόουνς)η οποία λάνσαρε μιά μάρκα περιποίησης με ''πράσινη'' και bio συνείδηση αλλά και της Τες Ντάλι,μιας παρουσιάστριας του BBC η οποία σε συνεργασία με τα Μαρκς εντ Σπένσερ δημιουργησε μια σειρά για το σώμα και το πρόσωπο. Ας φανταστούμε στο περίπου τα ελληνικά αντίστοιχα παραδεἰγματα - Ντέμης-Δέσποινα Βανδή με άρωμα for him and for her, την Άννα Νταλάρα να λανσάρει κρέμα ημέρας με ''πράσινη'' συνείδηση, και την Δούκισσα Νομικού σε συνεργασία με τον Μαρινόπουλο να λανσάρει πχ glittering body oils. Αλήθεια θα τα αγοράζατε?

Στο ποστ η συγγραφέας γράφει για αυτό το φαινόμενο που επικρατεί κατά κόρον εδώ στο ΓιουΚει και που έχει διαμορφώσει τις συνήθειές περιποίησης της μέσης αγγλίδας - η ιδέα οτι εμπιστεύεται τις συμβουλές ομορφιάς αλλά καιτα προιόντα εκείνα που χρησιμοποιούν τα αγαπημένα της σελέμπριτις. Δεν είναι μάλιστα λίγες οι φορές που τα εν λόγω προιόντα καταφέρνουν να εξαντληθούν σε χρόνο dt. Στον αντίποδα, οι γαλλίδες θεωρούν την ομορφιά ιερή υπόθεση - μέσω των εμπειριών τους αποκτούνε γνώμη για τα αγαπημένα τους προιόντα, στα οποία μένουνε πιστές για χρόνια. Το να ακούνε την τάδε να λέει παίρνω αυτήν την κρέμα δεν τους λέει τίποτα. Στην παγίδα του αδυσώπητου μάρκετινγκ στην Αγγλία δυστυχώς έχω πέσει και εγώ ουκ ολίγες φορές. Μάλιστα μέχρι πριν κάποια χρόνια αγόραζα φανατικά το ένθετο του αγγλικου Instyle με τα 100 καλύτερα προιόντα ομορφιάς (καλύτερο προιόν = η τάδε βάζει εκέινο το κραγιόν στα όσκαρ και η δείνα προτιμά την τάδε συσφικτική). Με αυτά και με αυτά έχει δημιουργηθεί μια ολόκληρη στρατιά απο overhyped προιόντα αλλά και σειρές, οι οποίες είναι μέτριες ή κακόγουστες, λανσαρισμένες απο διάφορα τυχαία σελέμπριτι.

Αυτό με έκανε να αναρωτιέμαι το εξής - ποιό είναι προφίλ της ελληνίδας σήμερα?? πώς ψωνίζουμε εμείς πχ?? θέλουμε να ακούμε τί χρησιμοποιεί το αγαπημένο μας σελέμπριτι για να το αγοράσουμε και εμείς ?? ποιο είναι το δικό μας στυλ όσον αφορά τα προιόντα ομορφιάς?? προς Θεού δεν έχω καμία σχέση με μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις και εταιρείες καλλυντικών, απλώς απλή περιέργεια....

8 comments:

  1. Εγώ σπανίως επηρεάζομαι από διαφημίσεις τέτοιου είδους. Κυρίως διαβάζω ξένα περιοδικά για να μαθαίνω για νέα προϊόντα που κυκλοφορούν στο εξωτερικό και συμβουλεύομαι επαγγελματίες του είδους (Αισθητικούς) για το τι πάει στο δέρμα μου. Και πάντα ψάχνω για πληροφορίες στο internet πριν αγοράσω κάτι. Για το μακιγιάζ προφανώς γνωρίζω περισσότερα πράγματα και προτιμώ τα προϊόντα που απευθύνονται σε επαγγελματίες αλλά και προϊόντα του εξωτερικού που έχω δοκιμάσει και μου κάνουν. Γενικά θεωρώ ότι το να αγοράσεις κάτι επειδή ένα περιοδικό το χρίζει Top δεν είναι και τόσο έξυπνη αγορά. Καλό είναι να το ψάχνουμε λίγο! xxx

    ReplyDelete
  2. Πολυ ενδιαφερον κ αυτο το αρθρο σου..
    Το εχω σκεφτει πολλες φορες κ εγω το ζητημα..

    Μικροτερη ημουν πιο ευκολοπιστη κ ειχε τυχει 1-2 φορες να παρασυρθω κ να παρω το ταδε κραγιον γιατι το ειχε φορεσει η ταδε..

    Πλεον καταλαβαινω απολυτα οτι ολα αυτα ειναι κοινως μπουρδες του μαρκετινγκ κ αγοραζω μονο ο,τι πραγματικα μου αρεσει κ θεωρω οτι μου πηγαινει.

    xoxo

    ReplyDelete
  3. Χμμμ, δε νομίζω ότι πρόκειται ποτέ να μας αγγίξει το celebrity trend εδώ στην Ελλάδα. Δηλαδή συγνώμη, αλλά δεν είναι καθόλου πειστικό ότι η Μενεγάκη βάζει μία (μόνο) κρέμα της Olay με 20 ευρώ στη μούρη της και παραμένει τσίτα στα 40!

    ReplyDelete
  4. arietta kaneis to kalitero pou ebistevesai tin aisthitiko sou. an kai tora den iparxei atomo pou na min einai affiliated me kati. epese sta xeria mou elliniko periodiko tis proalles kai eixe ena entheto me gnosti marka kai ta tips pou edinan gnostos make up artist, gnostos kommotis ktl ktl....oloi anikoun kapou...

    artemi - simfono apolita. eimaste stin idia fasi.

    cbsg - endiaferon. pistevis oti eimaste toso iperano? pio sinideitopoiimenes i ipopsiasmenes isos? edo pantos ginetai xamos. an kai den ksero, etsi opos vadizei to pragma kai stin ellada, nomizo pos i kathe egxoria celebritissa tha diafimizei (emmesa i amesa) i tha lansarei kai kati. fantazomai px erotisi periodikoy tipou people i ego pros faii skorda; kai faii mou pos antimetopizeis tis ragades? ebistevomai mono to x kai x. (emetos).... tora pou anafereis ti menegaki den xero giati einai to face tis olay. les kai einai kamia statheri, diaxroniki aksia i kamia klassiki omorfia (kai mesa kai ekso ennoeitai)...exei thisiasei me ton xeirotero tropo tin prosopiki tis zoi gia tin tiletheasi kai apo pano ti theoroune kai super klassati gia na diafimizei krema omorfias. avisos i psixi tou marketeer.
    to mono pou tha borousa na ti fantasto na diafimizei einai vafi gia ksanthia mallia tipou xronia ebistevomai to 7.44 tis xx.

    ReplyDelete
  5. Egw den ephreazomai toso apo tis diashmes kathws panta katalavainw pws yparxei apo pisw tous to marketing kai h diafhmish. Ephreazomai omws arketa apo beauty bloggers h files mou aisthitikous, real life proswpa dhladh pou lene th gnwmh tous xwris paraskhnia.

    ReplyDelete
  6. Χμμ, πολυ ενδιαφερον θεμα!
    Νομιζω οτι μιλας γενικα για ελληνιδες καταναλωτριες, κι οχι για beauty fanatics, που οπως και να το κανουμε θα το ψαξουν 10 φορες περισσοτερο..

    Ετσι λοιπον θα ελεγα, οτι περισσοτερο απο τις διαφημισεις, πιο πολυ επηρεαζομαστε η μια απο την αλλη.. για παραδειγμα "η κολλητη μου αγορασε το ταδε και της αρεσει, αρα το παιρνω κι εγω", ασχετως του αν ειναι καταλληλο/ταιριαζει στο δερμα κ τα χρωματα της καθεμιας... και γι'αυτο νομιζω δεν ειναι τυχαιο που αναλογα την παρεα των κοριτσιων που θα πετυχεις εξω, πολλες ειναι κλωνος η μια της αλλης...

    Οσο για τις ελληνιδες "celebrities", ζωντας σε μια τοσο μικρη χωρα νομιζω τις εχουμε ψιλο-απομυθοποιησει... πιο ευκολα πιστευω θα αγοραζαμε κατι by Victoria Beckham, παρα Μενεγακη! Ετσι νομιζω τουλαχιστον...!

    x

    ReplyDelete
  7. Πολύ ενδιαφέρον θέμα και ανάλυση και συμφωνώ μαζί σου ότι όλοι λίγο-πολύ ψιλο-affiliated είναι. Ακόμα και οι αναφορές "φορεσε αυτό στα Oscars" κλπ, σικέ είναι γιατί ετοιμάζονται goody bags με προιόντα για τους διαγωνιζόμενους που δίνονται δωρεάν οπότε, ε, όλο και κάτι θα δοκιμάσουν, έστω για μια φορά. Δεν σημαίνει ότι το παντρεύτηκαν κιόλας! Αλλά βέβαια η εταιρεία που προσφέρει τα προϊόντα μπορεί μετά να λέει "και το Χ προιόν μας το φόρεσε η τάδε".(technically correct)

    Οπότε δεν αγοράζω ποτέ κάτι επειδή άκουσα να το "προτείνει" κάποιος famous ή γιατί ταίριαξε σε μια γνωστή που ορκίζεται στο ονομά του. Διαβάζω πάντα κριτικές (αμερόληπτες όσο το δυνατόν όπως οι ανώνυμες του Makeupalley, γιατί και τα ξένα blogs παίρνουν δωράκια συχνά για να πουν καλά λόγια για κάτι) και κάνω έρευνα στα συστατικά αν πρόκειται για treatments. Πχ. η Creme de la Mer περιέχει ότι και μια Vaseline Intensive Care αλλά σε πιο fancy περιτύλιγμα, οπότε αρνούμαι το (ηλίθιο) έξοδο μετά βδελυγμίας. Για πόσο ηλίθιες μας περνάνε πια?

    Επειδή έχω γράψει για περιοδικά γνωρίζω εκ πείρας ότι τα πιο πολλά editorials σε συντριπτική πλειοψηφία είναι απλά μια περιγραφή των νέων προϊόντων των μεγάλων διαφημιστών -μετρείστε πόσες φορές αναφέρεται μια μάρκα σε ένα τεύχος στα άρθρα του και συγκρίνετε με τις διαφημιστικές καταχωρήσεις των οίκων. Αποκαλυπτικό!

    Νομίζω οι πιό μεγάλες σε ηλικία Ελληνίδες -που δεν έχουν αμερικανοποιηθεί- είναι της πιο γαλλικής σχολής. Επίσης δεν είναι πολύ πιθανό να εντυπωσιαστούν από το ακριβό ή από την προώθηση από celebrities ακριβώς γιατί έχουν περίπου βρεί τι τους πάει. Βέβαια ακόμα στην Ελλάδα μετράει η "καλή" μάρκα. Σ'αυτό έχει να κάνει και λίγο η ξενομανία μας.

    Οι μικρότερες είναι σε πολλές περιπτώσεις εύκολη λεία των διαφημιστών και των PR τμημάτων των εταιρειών και είναι πολύ εύκολα επιρρεπείς στο αμερικανικό πρότυπο (το οποίο είναι ΠΟΛΥ συγκεκριμένο στον τομέα ομορφιά-περιποίηση, αλλά αυτό είναι συζήτηση για αλλη μέρα). Αλλά σώζονται ευτυχώς για δύο λόγους: 1) το γονίδιο της φυλής που πάει χέρι χέρι με την δυσπιστία 2)δεν έχουν συγκριτικά με άλλες κουλτούρες τόσα λεφτά για ξόδεμα, οπότε αυτοπεριορίζονται. Πάλι καλά! ;-)

    ReplyDelete
  8. η τελευταία παράγραφος σου ΠΣ νομίζω τα λέει όλα!

    ReplyDelete